ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül
megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik,
magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és
szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott
elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.tbiranytu.hu ) és aldomainjein
történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő
weboldalról: https://www.tbiranytu.hu/aszf és letölthető.
I. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: Veresné Tóth Mónika egyéni vállalkozó
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye):
2364 Újhartyán, Epres u. 46.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra
szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:
info@tbiranytu.hu
Adószáma: 67972768-2-33
Telefonszáma: +36 30 655 7438
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
Shopmasters-Informatika Kft.
2200 Monor, Ady Endre u. 24.
Adószám: 23130232-2-13 ; kapcsolat
shopstart.hu;
II. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
- A jelen Szabályzatban nem szabályozott
kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az
irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.
26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok
kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
- A jelen Szabályzat 2019. május 08. napjától
hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult
egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok
hatályba lépése előtt 14 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi.
Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a
weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan
érvényes.
- Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által
üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa –
akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban
foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó
nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának
megtekintésére.
- Szolgáltató fenntart magának minden jogot a
weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint
a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő
tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása,
feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
III. REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS
- Felhasználó a weboldalon történő
vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon
közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az
adatkezelésekhez hozzájárul.
- Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles
a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott
valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő
elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét,
amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe
szolgáltatásait.
- A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen
és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási
késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem
terheli.
- A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból
adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az
illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból
hozzáférhetővé válik.
- Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
- A megjelenített termékekés szolgáltatások kizárólag
online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak
forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem
tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül
felszámításra.
- A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a
termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek
adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól,
illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő
kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
- Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre,
Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak
pontos időtartamáról.
- Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága
ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a
nyilvánvalóan téves, pl. a szolgáltatás vagy termék közismert, általánosan
elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba
miatt megjelenő "0” Ft-os vagy "1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem
köteles a terméket, szolgáltatást hibás áron eladni, hanem felajánlhatja a
helyes áron történő értékesítést, amelynek ismeretében az Felhasználó
elállhat vásárlási szándékától.
- Hibás ár esetén esetben feltűnő
értékaránytalanság áll fenn a termék/ szolgáltatás valódi és feltüntetett
ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a
szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön
létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses
feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan
kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen
létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis
szerződésnek tekintendő.
IV. RENDELÉS MENETE
- Felhasználó a regisztrációját követően
bejelentkezik a webshopba
- Felhasználó a megvásárolni kívánt termék vagy
szolgáltatás darabszámát beállítja.
- Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott
szolgáltatást vagy terméket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár
tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
- Amennyiben Felhasználó további szolgáltatást vagy
terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „tovább vásárolok”
gombot. Ha nem szeretne további terméket vagy szolgáltatást vásárolni,
ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék/ szolgáltatás darabszámát. A
„törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség
véglegesítéséhez a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó.
- Felhasználó kiválasztja a
fizetési módot, melynek típusai a következők:
- Átutalással vagy Paypal rendszeren keresztül: Felhasználó a megrendelt
termék/ szolgáltatás ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található
bankszámlára 2 napon belül köteles átutalni. A szolgáltatás megrendelését
követően 1 órán belül a Szolgáltató felveszi a Megrendelővel telefonon a
kapcsolatot, a konzultáció időpontjának egyeztetése céljából. A
konzultáció kezdetéig a szolgáltatás ellenértékét át kell utalni a
Szolgáltató bankszámlájára. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő
jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék/ szolgáltatás általa
meghatározott módon történő igénybevételére. Abban az esetben, ha a
szolgáltatás igénybevételére előre leegyeztetett időpontban a Felhasználó
nem elérhető, akkor új időpontot jogosult igényelni díjmentesen.
Amennyiben a Szolgáltató nem tudja teljesíteni a megadott időpontban a megrendelt
konzultációt 24 órán belül visszautalja a szolgáltatás ellenértékét a
Felhasználó részére.
- Bankkártyával
vagy Barion egyenleggel: Felhasználónak lehetősége van a rendelés
összértékét online, bankkártyával fizetni. A kényelmes és biztonságos
online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja. Magyar Nemzeti Bank
engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem
jutnak el.
- Szállítási költség: 0 Ft az ebook elektronikusan
kerül kiküldésre
- Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép
fel a termékeknél vagy szolgáltatásoknál esetleg az áraknál, fenntartjuk a
jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása
után azonnal tájékoztatjuk a Felhsználót az új adatokról. Felhasználó ezt
követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a
szerződéstől.
- A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése
és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát
utólagosan küldjük elektronikus úton. Az adatok megadását követően
Felhasználó a ”rendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni
megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott
adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben
jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
- Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi,
hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
- Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a
megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az
előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A
rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve
módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget
tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe
Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd
megnyomja a „frissítés/kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni
kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés”
gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége
van a bevitt adtok javítására/törlésére.
- Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését
követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó
megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő
elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem
érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses
kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor
tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek,
amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a
visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg
időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja
során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud
üzenetet fogadni.
- Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző
pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az
szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor
Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően
egy újabb e-mailben vagy telefonon értesíti a Felhasználót a megrendelés
részleteiről és várható teljesítéséről.
V. A MEGRENDELÉSEK
FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
- A
megrendelések feldolgozása munkanapokon 8-17 óra között történik. A megrendelés
feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a
megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az
azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata
minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja
teljesíteni a megrendelését.
- Általános teljesítési határidő, a
visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül.
- Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató
dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére
és a dolog átvételére köteles.
- Amennyiben a Felhasználó a megrendelt konzultáció
időtartamát (15 perc,30 perc, 60 perc) saját döntése alapján nem veszi
teljes egészében igénybe a megadott időpontban, akkor a fel nem használt
időre hivatkozva nem támaszthat további konzultációra igényt. Ebben az
esetben újabb megrendelést kell leadnia.
- Amennyiben a Felhasználó a megrendelt
konzultációban biztosított 30 napon belül nem él a visszakérdezési
lehetőségével később erre hivatkozva nem támaszthat további igényt.
- Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a
felek eltérő megállapodásának hiányában, az eladó (jelen ÁSZF szerint:
Szolgáltató) a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de
legkésőbb harminc napon belül köteles a vevő (Felhasználó) rendelkezésére
bocsátani a dolgot.
- A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó
jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem
teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
- A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult
a szerződéstől elállni, ha
- a Szolgáltató a szerződés teljesítését
megtagadta; vagy
- a szerződést a felek megállapodása szerint vagy
a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott
teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
- Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt
kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott
termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul
tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul
visszatéríteni.
VI. ELÁLLÁS JOGA
- Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú
irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása
értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14
napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a
megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év
elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a termék
kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap
lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az
elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
- Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő
attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy
az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket
átveszi.
- Fogyasztó a szerződés (megrendelés) megkötésének
napja, és a termék/szolgáltatás átvételének/ igénybevételének a napja
közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
- A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási
jogát
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás
a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte
meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének
teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális
adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett,
előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével
egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
- Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az
elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében
haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett
összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
- A visszatérítés során az eredeti ügylet során
alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha
Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását
adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.
- Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan
késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés
Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál
semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
- Fogyasztónak írásban történő elállás esetén
elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
- Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14
napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A
visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket
a határidő lejárta előtt elküldi.
- A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének
közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség
viselését.
- A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része
megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából
adódik.
- A visszatérítést Szolgáltató mindaddig
visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó
bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte:
a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
- Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási
jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek
valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon,
vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a
postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés
alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés
esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el
Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat
segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
- A fogyasztó csak a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
- A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletben érhető
el.
- Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú
irányelvében érhető el.
- Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti
Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
- Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv
szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
- Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz
az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében jár e.
- Elállási jog gyakorlásának a menete:
- Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási
joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein
jelezni.
- Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát,
amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt
elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak
az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő
jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email keresztül történő
értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.
- A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt
terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A
határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte
előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A
megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru
visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
- A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó
része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által
felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód
választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a
termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
- Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes
termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott
termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az
utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14
napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
VII. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
- Hibás teljesítés
- A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás
a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban
megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a
kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte,
vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
- Fogyasztó és vállalkozás
közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a
kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a
fogyasztó hátrányára tér el.
- Kellékszavatosság
- Milyen esetben élhet Felhasználó a
kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a
Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
- Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a
kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó –
választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső
esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy
másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve,
ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
- Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó
kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a
hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a
figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét?
Felhasználó a
Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági
jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől
számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket,
illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A
teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles
bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
- Termékszavatosság
- Milyen esetben élhet Felhasználó a
termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék)
hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg Felhasználót
termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás,
ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel
érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Felhasználónak kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó)
kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani
tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében
gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint
a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező
hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét,
hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
5.
Jótállás
a)
Milyen esetben élhet fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés
esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra
köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
b)
Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás
alapján?
A jótállás időtartama
egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő
átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi,
az üzembe helyezés napjával kezdődik.
c)
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
1.
kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási
jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény
teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a
szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott
érdeksérelmet; vagy
2.
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett
költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől
elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a
kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba
miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy
kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható
rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit
kímélve kell elvégezni.
d)
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató
jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a
termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül
megilletik.
e)
Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag
elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó
károkért.
f)
Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az
olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan
kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő
behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából
keletkeztek.
g)
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt,
Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a
meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- A szavatossági igény esetén történő eljárás
a)
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a
rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
b)
A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával,
vagy akár csak nyugtával).
c)
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a
Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
d)
A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási
igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
e)
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
f)
Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének
teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról –
az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez
fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles
értesíteni a fogyasztót.
g)
A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig
köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
h)
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
VIII. VEGYES RENDELKEZÉSEK
- Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez
közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért
teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját
maga követte volna el.
- Ha a jelen Szabályzat bármely része
érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó
részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
- Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján
megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető
az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak
az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy
a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat
valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy
lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy
kikötés szigorú betartásához.
- Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés
úton próbálják rendezni.
-
IX. PANASZKEZELÉS RENDJE
- Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést
megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett
teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a
szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti
telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
- Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal
megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz
kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos
álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati
példányát átadja a vásárlónak.
- Az
írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A
panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett
jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató,
és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
- Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása
esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
- A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi
hatósághoz:
- A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló
387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben
elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási
hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal
jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
- A
Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni,
melyek elérhetőségét itt találja: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
- A békéltető testület hatáskörébe tartozik a
fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető
testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése
céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége
esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony
és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület
a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető
jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
- Online adásvételi vagy online szolgáltatási
szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az
eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő
békéltető testület illetékes.
- A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az
Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy
egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt
követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online
honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
- Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban
együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a
válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg
illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van
bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó
igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására
terjed ki.
- Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető
testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a
jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert
keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell
feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek
nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául
szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság
hatásköre és illetékessége megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott
kérelmet;
- A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot,
illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
X. ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://tbiranytu.hu/adatkezelesi-tajekoztato.php
XI. JOGI NYILATKOZAT
Tájékoztatjuk, hogy jelen honlap böngészésével ön Veresné Tóth Mónika (a
továbbiakban: jogtulajdonos, szerző) szellemi termékét olvassa, továbbá, hogy a
honlapon található teljes grafikai és szöveges tartalom jogtulajdonos szerzői
jogi védelem alatt állva, annak tulajdonát képezik.
A jogi nyilatkozat teljes szövege a következő oldalon olvasható el és jelen
ÁSZF mellékletét képezi: http://tbiranytu.hu/jognyilatkozat.html
Budapest, 2019.05.08.